Marketing online

Ce este marketingul online?
Marketingul online este practica de a folosi canalele web pentru a difuza un mesaj despre marca , produsele sau serviciile unei companii către clienții săi potențiali. Metodele și tehnicile utilizate pentru marketingul online includ e-mail, rețele sociale, publicitate grafică, optimizare pentru motoarele de căutare (SEO) , Google AdWords și multe altele. Obiectivul marketingului este de a ajunge la potențialii clienți prin canalele în care își petrec timpul citind, căutând, cumpărătând și socializând online.

Adoptarea pe scară largă a internetului pentru afaceri și uz personal a generat noi canale de publicitate și angajament de marketing, inclusiv cele menționate mai sus. Există, de asemenea, multe beneficii și provocări inerente marketingului online, care utilizează în principal medii digitale pentru a atrage, a implica și a converti vizitatorii virtuali în clienți.

Marketingul online diferă de marketingul tradițional, care în trecut a inclus medii precum reclame tipărite, panouri publicitare, televiziune și radio.

Înainte de apariția canalelor de marketing online, costul de comercializare a produselor sau serviciilor era adesea prohibitiv de scump și în mod tradițional dificil de măsurat. Gândiți-vă la campaniile publicitare TV naționale, care sunt măsurate prin focus grupuri de consumatori pentru a determina nivelurile de cunoaștere a mărcii . În mod tradițional, aceste metode nu sunt potrivite pentru experimentarea controlată . Astăzi, oricine are o afacere online (precum și majoritatea afacerilor offline) poate participa la marketing online prin crearea unui site web și construirea de campanii de achiziție de clienți la un cost mic sau deloc. Aceste produse și servicii de marketing au, de asemenea, capacitatea de a experimenta optimizarea pentru a-și ajusta eficiența campaniilor și rentabilitatea investiției.

Instrumente de marketing online

Există o serie de instrumente care pot fi folosite pentru a construi și menține un program robust de marketing online:

Marketing prin e-mail
Marketing pe rețelele sociale
Optimizare pentru motoarele de cautare (SEO)
Afișați publicitate, cum ar fi reclame LinkedIn sau Rețeaua de display Google
Marketing în motoare de căutare (SEM)
Evenimente online și webinarii
Testare A/B și optimizare site
Marketing de conținut
Marketing video
Analize de marketing precum Google Analytics
Automatizare de marketing
Managementul relatiilor cu clientii (CRM)
Sistem de management al conținutului (CMS)
Publicitate cu plata-pe-clic (PPC) precum Google Ads
Marketing afiliat

Exemple de marketing online
Câteva exemple de campanii de marketing online includ:

Canon face publicitate pentru cuvinte cheie de căutare legate de „fotografie” pe motoarele de căutare Google, Yahoo și Bing pentru a-și comercializa camerele către un public relevant pentru a genera trafic către o anumită pagină web.
Whole Foods colectează adrese de e-mail pe site-ul lor web pentru a crea liste de e-mail care pot fi folosite pentru a promova produse noi, vânzări și evenimente în magazinele lor.
Dove creează reclame video și le distribuie publicului pe Facebook, Twitter și alte platforme de socializare pentru a promova conversații favorabile despre marca și produsele lor.
Bite Beauty colaborează cu influenți pentru a promova un nou ruj publicului țintă de pasionați de frumusețe de înaltă calitate.
Deși marketingul online creează multe oportunități pentru companii de a-și crește prezența prin internet și de a-și construi audiența, există și provocări inerente cu aceste metode de marketing. În primul rând, marketingul poate deveni impersonal, datorită naturii virtuale a mesajului și a livrării conținutului către un public dorit. Specialiștii în marketing trebuie să-și informeze strategia de marketing online cu o înțelegere puternică a nevoilor și preferințelor clienților lor. Tehnici precum sondajele, testarea utilizatorilor și conversațiile în persoană pot fi folosite pentru a înțelege experiența generală a utilizatorului.

Marketingul online poate fi, de asemenea, aglomerat și competitiv. Deși oportunitățile de a furniza bunuri și servicii atât pe piețele locale, cât și pe piețele de anvergură sunt puternice, concurența poate fi semnificativă. Companiile care investesc în marketing online pot considera că atenția vizitatorilor este dificil de captat din cauza numărului de afaceri care își comercializează și produsele și serviciile online. Specialiștii în marketing trebuie să dezvolte un echilibru între construirea unei propuneri de valoare unice (UVP) și vocea mărcii în timp ce testează și construiesc campanii de marketing pe diverse canale.

Close Cos-ul Meu
Close Wishlist
Recently Viewed Close
Close

Close
Navigation
Categorii